Connect with us
ad

Forums - Amazon Seller Performance

Amazon.pl account deactivated Just after launch

Amazon Seller Performance 0 replies 106 views
Hi, We are Pan European seller and had already provided our Poland VAT number in seller central for over a year now. Amazon has recently launched amazon.pl marketplace and have automatically sync and created account on Amazon.pl. Received this first Performance notification on 29th January 2021. Witaj, Twoje konto sprzedającego Amazon.pl zostało dezaktywowane zgodnie z sekcją 3 Umowy Amazon Business Solutions. Wyłączono Twoje oferty. Środki nie będą przelewane, ale pozostaną na Twoim koncie, dopóki nie podejmiemy z Tobą współpracy w celu rozwiązania problemu. Może to potrwać do 90 dni, ale środki mogą być przechowywane dłużej. Wyślij wszystkie otwarte zamówienia, aby zapobiec dalszym ograniczeniom względem swojego konta. Dlaczego tak się dzieje? Masz konto ********* Ltd , na którym wykryto naruszenie jednej z naszych zasad. W rezultacie nie możesz już używać konta “Account Name" Sprzedaży do sprzedaży na Amazon.pl. Jak mogę reaktywować swoje konto? Aby ponownie aktywować konto sprzedaży “Account Name” , wykonaj poniższe czynności: Musisz najpierw ponownie aktywować konto powiązane z “********* Ltd. Dokonasz tego przesyłając odwołanie. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w informacjach otrzymanych w związku z danym kontem. Po pomyślnym reaktywowaniu konta, należy złożyć odwołanie, aby reaktywować bieżące konto ( Account Name ). Można to zrobić z poziomu tego linka: https://sellercentral.amazon.pl/performance/notifications. Przesyłając odwołanie, musisz podać w nim nazwę konta, które zostało reaktywowane oraz datę ponownej aktywacji. Co zrobić, jeśli nie jestem właścicielem konta — ********* Ltd ? Jeśli uważasz, że nie jesteś właścicielem innego konta, wykonaj poniższe czynności: Jeśli kiedyś posiadasz konto lub byłeś/-łaś właścicielem praw do konta, ale już ich nie posiadasz, prosimy o złożenie odwołania ( https://sellercentral.amazon.pl/performance/notifications ) i dostarczenie dokumentacji uzupełniającej, aby pokazać, że nie jesteś już jego właścicielem i/lub nie masz już żadnego związku z tym kontem. Dokumentacja uzupełniająca może obejmować umowę sprzedaży, umowę zakupu lub umowę przeniesienia działalności gospodarczej, rozwiązanie umowy itp. Jeśli nie rozpoznajesz powyższego konta i uważasz, że ta dezaktywacja była wynikiem błędu, wyślij odwołanie korzystając z poniższego adresu: https://sellercentral.amazon.pl/performance/notifications i potwierdź, że to konto nie należy do Ciebie. Jeśli nie będziemy w stanie pozytywnie rozpatrzeć Twojego odwołania, Twoje konto nie zostanie przywrócone, a to konto nie będzie mogło prowadzić działalności w serwisie Amazon w przyszłości. Co się stanie, jeśli nie wyślę żądanych informacji? Jeśli nie przedstawisz ważnego odwołania lub nie zdecydujesz się odwołać od dezaktywacji, po upływie 90 dni od tego powiadomienia możesz oddzielnie zażądać wypłaty środków, kontaktując się z disbursement-appeals@amazon.pl. Przeprowadzimy osobne dochodzenie w celu oceny Twojego konta. Jeśli okaże się, że konto zaangażowane było w oszustwa albo nieuczciwe lub nielegalne działania; lub jeśli okaże się, że nadużyto działania naszych systemów lub wielokrotnie naruszone zostały nasze zasady, które chronią klientów i naszych partnerów (sprzedawców), możemy zatrzymać część lub wszystkie środki na Twoim koncie. Z poważaniem Zespół ds. wyników sprzedawców https://www.amazon.pl The account was never Active before. My account is operating fine In UK, Germany, Spain, France, Italy, Sweden, and Netherlands. Its just Poland site Amazon has recently launched and automatically created account and it got deactivated straightaway. I also opened any account on Amazon.jp (japan), but could not work on it and downgraded it and that account is deactivated since 2018. Never had any issue as it is not being used. Also, I have recently account on Amazon AWS (Amazon web services) with same e-mail. And that account is active without any issue. I have company buying account with same e-mail on Amazon.co.uk and it is active without any issue. I have Personal account with personal e-mail (Different to Company email address) on amazon.co.uk. Active without any issue. I have written to them two days ago, explain that we do not hold any other account and never been part of the account. It could be the reason as Amazon Poland already has our VAT number, as we were enrolled in Pan European programme and have receive the following response. My message to Amazon two days ago: “We have just noticed this today that our amazon.pl account has been deactivated. Sorry we did not notice this before as amazon.pl has been launched recently and we were learning processes of posting orders after Brexit. Therefore, we had put our account on holiday mode until we can learn the posting procedure after Brexit. We do not have any other account on Amazon apart from this one. We are UK Based company and have been selling on Amazon Europe as PAN European seller. Our company name is "---------- Ltd" and trading name shows on Amazon as "Account Name". All EU Market places are linked to Source account in the UK. We DO NOT hold any other account. As we are selling as Pan European Seller, we have already provided our Poland VAT Number on Amazon. This may have caused this error of deactivation. Apart from this account we do not hold any other account. We request you, please help us reactivate this account. Please let us know if you need any documents or proof to send you. Looking forward to hear from you soon. Best regards, After two days we have received this response: subject = Important information about your Amazon seller account Dear “ -------------------- Ltd/ “Account Name” You have been found to be related to an account beginning with We received your submission but do not have enough information to reactivate your account at this time. To reactivate your account, please take one of the following actions: Reactivated any and all accounts that have been enforced for policy violation by submitting one appeal for each enforcement. Please follow the instructions in the communication received for that account or by signing into your Seller Central account. OR Substantiated claims that you once owned the account or had account rights but no longer own it or no longer have account rights by providing supporting documentation. This includes but is not limited to sales deed, purchase agreement, business transfer agreement, contract termination, etc. OR Confirmed that you have never owned a separate account and believe this deactivation was in error. If we cannot substantiate the claim, your account will not be reinstated and this account will not be allowed to do business on Amazon in the future. How do I send the required information? Please click on the View Appeal button on the Account Health dashboard (https://sellercentral.amazon.pl/performance/dashboard?ref=ah_em_ap) and submit additional information as requested. What happens if I do not send the requested information? If we do not receive the requested information within 90 days of the original notification, your account will remain deactivated. Do not attempt to create a new seller account. Creating a new account will delay the reactivation process and may lead to permanent closure of your account. We’re here to help If you have questions about our Multiple Account Policy or information requested above, please read our “Selling Policies and Seller Code of Conduct" (https://sellercentral.amazon.pl/gp/help/G1801). Additionally, please review general guidance for creating a plan of action (https://sellercentral.amazon.pl/gp/help/G201623610). You can view your account performance at (https://sellercentral.amazon.pl/performance/dashboard?ref=ah_em_ap). The Account Health dashboard shows how well your account is performing against the performance metrics and policies required to sell on Amazon. Sincerely, Amazon Services Europe Could any senior member can help please?
Advertisement
Forgot Password?
Don't have an account? Sign up